.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازدید دیر هنگام جمعی از نمایندگان از جنگلهای گلستان؛
نوشدارویی بعد از مرگ !
جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس برای ارزیابی سلامت جنگلهای گلستان براثر آتش سوزیهای اخیر از این عرصه ها بازدید کردند؛ این بازدید درحالیست که بسیاری از کارشناسان معتقدند باید این بازدید زودتر و حداقل در زمان حریق انجام می شد.

جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس برای ارزیابی سلامت جنگلهای گلستان براثر آتش سوزیهای اخیر از این عرصه ها بازدید کردند؛ این بازدید درحالیست که بسیاری از کارشناسان معتقدند باید این بازدید زودتر و حداقل در زمان حریق انجام می شد.

این بازدید درحالیست که مسئولان استان مدعی هستند بروز سه سری آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان خسارتی به درختان جنگلی وارد نکرده است و بیشتر در سطح رخ داده است.
در عین حال برخی نمایندگان گلستان از جمله نماینده مردم مینودشت معتقد است درجریان این آتش سوزی درختان سوزنی برگ جنگلهای استان سوختند.

آسیب شناسی آتش سوزیهای جنگلهای گلستان از اهداف سفر یکروزه این نمایندگان به استان بوده است.

گزارشی به مجلس داده می شود

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آتش سوزیهای اخیر در جنگلهای گلستان در یکماه گذشته و اهمیت و حساسیت موضوع، ماموریتی از سوی رئیس مجلس برای بازدید از عرصه ها داده شد.

کاظم فرهمند افزود: مقرر شد گزارش کاملی از بازدید آماده و به مجلس ارائه شود.

وی بر لزوم تدوین طرح جامع صیانت از جنگلها تاکید کرد و گفت: مقرر شد طرحی تهیه شود تا اگر حریق دوباره در جنگلها رخ داد، امکاناتی فراهم باشد تا در اسرع وقت آتش سوزی اطفاء و خسارتها برآورد شود.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی در حوزه جنگل باید انجام شود از کارشناسان و متخصصان خواست تا با بررسی دقیق، بهره برداری علمی و قوانین موجود، شرایط پایداری و حفظ جنگل را تقویت کنند.




لایحه حفاظت از جنگلها ارائه شود

نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: مقرر شد از ناحیه دولت لایحه ای برای حفاظت از جنگلها تهیه شود و مجلس نیز در این زمینه حمایت خواهد کرد.

اسدالله قره خانی افزود: در این لایحه بحث حمایتهای تجهیزاتی و نرم افزاری مد نظر قرار خواهد گرفت تا شاهد کاهش آسیب به عرصه ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای مابحث پیشگیری و در زمان حادثه است.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین مقرر شد برای ساخت پایگاه امداد جنگل در استان حمایتهای لازم صورت گیرد و امکانات لازم تامین شود.

کاظم فرهمند نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس، بهمن محمدی نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیته منابع طبیعی و محیط زیست کمیسیون کشاورزی مجلس، قره خانی و نظری مهر دوتن از نمایندگان مردم استان در مجلس، خورشید مصدق متخصص جنگل و مرتع در امور جنگل و مرتع کمیسیون کشاورزی مجلس، منتظری معاون سازمان جنگلها و مراتع کشور به همراه معاون امور عمرانی استانداری از این مناطق بازدید کردند.

مصوبات عملیاتی شود

در عین حال بسیاری از کارشناسان و مردم گلستان در عین حال که معتقد بودند ای کاش این بازدیدها در زمان وقوع حریق در جنگلها و برای نظارت بر چگونگی اجرای عملیات و اتخاذ راهکارهای مناسب صورت می گرفت اما هم اکنون نیز این فرصت را غنیمت شمرده و خوهان اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی در استان هستند و از نمایندگان خواستند تا مصوبات این سفر هر چه زودتر رنگ واقعیت بگیرد و عملیاتی شود.

جنگلهای گلستان از 26 آبانماه تاکنون سه سری دچار آتش سوزی شد و آتش سوزی سری اول جنگلهای گلستان در سالجاری از 26 آبانماه آغاز شد و در دو سری قبلی در پنج منطقه جنگلی گلستان بیش از 80 فقره آتش سوزی رخ داد و بیش از 120 نقطه دچار حریق شد.

کاهش رطوبت، خشکسالی، عدم بارندگی مناسب، خشک بودن برگ درختان در فصل خزان و عدم بهره برداری از زمین هایی با شیب 60 تا 70 درجه در ارتفاعات دست به دست هم داده تا این آتش سوزی ها که به صورت نقطه ای بوده در استان گلستان رخ دهد.

براثر این آتش سوزی ها بخش هایی از جنگل های پارک ملی گلستان، مینودشت، رامیان، علی آبادکتول و بخش کوچکی از جعفرآباد شهرستان گرگان، جنگلهای دهنه زرین گل علی آباد و ... دچار حریق شدند.

جنگلهای گلستان بیش از 450 هزار هکتار وسعت دارند و بخشی از جنگلهای خزری و هیرکانی به شمار می آیند./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.